ASP.NET چیست؟

ASP.NET یک فریم‌ورک برنامه‌نویسی وب است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده است. این فریم‌ورک، به زبان برنامه‌نویسی C# یا VB.NET پشتیبانی می‌کند و برای توسعه وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب استفاده می‌شود.

آموزش asp.net برای افراد مبتدی

چگونگی نصب ASP.NET

برای شروع به کار با ASP.NET، شما نیاز دارید که نرم‌افزار Visual Studio را نصب کنید. Visual Studio یک محیط توسعه یکپارچه است که شامل ابزارهایی برای توسعه برنامه‌های تحت وب در ASP.NET می‌شود.

برای نصب Visual Studio، می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کرده و نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

آموزش ساخت یک برنامه ساده ASP.NET

حال که شما Visual Studio را نصب کرده‌اید، می‌توانید یک برنامه ساده ASP.NET بسازید. برای این کار، می‌توانید به گزینه “File” در بالای صفحه و سپس انتخاب “New Project” بروید.

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، گزینه “ASP.NET Web Application” را انتخاب کنید و سپس “OK” را کلیک کنید.

آموزش ایجاد صفحات وب در ASP.NET

بعد از ایجاد یک برنامه ساده ASP.NET، می‌توانید صفحات وب خود را بسازید. این کار با افزودن یک “Web Form” به برنامه شروع می‌شود. یک “Web Form”، صفحه اصلی یا صفحه بندی اصلی برنامه شما است.

برای ایجاد یک “Web Form”، می‌توانید به پوشه “Solution Explorer” در Visual Studio بروید و روی پوشه “Web Forms” کلیک کنید. سپس “Add New Item” را انتخاب کنید و اسم فرم خود را بنویسید. در پنجره باز شده، شما می‌توانید کدهای HTML و ASP.NET خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید